Kwiaty z hurtowni a jakość

Ceny kwiatów

Zaglądając do gazetek reklamowych sklepów dyskontowych można zobaczyć, że jest tam wiele kwiatów ciętych oraz pojawiają się tanie rośliny doniczkowe. Odnieść można wrażenie, że obecnie walczy się o klientów przede wszystkim niską ceną. Pojawiające się wszędzie hasła reklamowe mówią o tym, że tnie się ceny. Chce się pokazać klientom, że wszystko można dostać tanio.

Przyglądając się rzeczywistym zachowaniu rynku jednak zauważymy, że także mamy tendencje w ramach których rośnie sprzedaż droższych nieco produktów. Jest to kolejne potwierdzenie, że rynek jest mocno zróżnicowany, nie można mówić o tym, że wszystko jest jednoznaczne. Klienci jak się okazuje mają różne potrzeby. Niektórzy szukają produktów tanich, ale są tacy, którzy kierują się czynnikami pozacenowymi.

Asortyment z hurtowni kwiatów

Właściciele kwiaciarni, którzy nie będą w stanie docenić swoich możliwości najczęściej chcą konkurować ceną. Wybierając tego typu taktykę nie mają jednak środków na to, by jednocześnie dbać o jakość kwiatów, która zawsze musi podnieść cenę. Jeśli floryści dokonują wyboru świadomie i wiedzą czego oczekują mogą sobie zdać sprawę z tego, że dostępne są obecnie różne możliwości. Część klientów szuka szansy na kupowanie po niskich cenach, nawet jeśli wiąże się to z pewnymi niedogodnościami.

Najpiekniejsze kwiaty

Jednak będą w stanie wtedy akceptować nieco mniejszy wybór produktów czy mniejsze możliwości jakie ma dla nas kwiaciarnia. Profil klientów obecnie jest zróżnicowany i nie da się jednoznacznie go określić. Dla niektórych ważne będzie to miejsce, gdzie da się znaleźć taką firmę i gdzie będzie ona przygotowywała swoją ofertę.

Lokalizacja wpływa na klientów

Coraz częściej jednak właściciele nie chcą konkurować ceną i odchodzą od tego na rzecz wartości. Rosną środki jakimi nasi rodacy dysponują a co za tym idzie są w stanie również na kwiaty wydawać nieco więcej. Dlatego nie ma się co dziwić, że mamy coraz większe zainteresowanie produktami z wyższych półek.

Hołubienie klientów

W wielu kwiaciarniach siłą będzie między innymi umiejętność podjęcia działań, które będą hołubić klientom. To sposób na to, by o nich skutecznie walczyć. Dąży się do stworzenia takiego wrażenia, które sprawi, że klient będzie się tam czuł pożądany i będzie chętnie prezentował swoje propozycje, będzie z kwiaciarnią stale współpracował.

Jacek Biskupek

Redakcja glasser.net.pl

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Obszerna wiedza z dziedziny florystycznej.

Jak odpowiednio prowadzić kwiaciarnię?
Jak odnieść sukces w biznesie florystycznym?
Skąd zamawiane są najlepsze kwiaty?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.